Treball amb un "Juni" -per Julian Fabregat-

Article fotogràfic del bonsaika vila-realenc Julian Fabregat -un dels amics més actius del fòrum de Bonsai Obert- dedicat al treball de modelat d'un Juniperus






Bé, doncs aquest treball el vaig fer al maig de l'any passat. Hi he estat buscant les fotos per compartir-les amb vosaltres, espero que vos agradi. Aquest es en "Juni"...
traba110




traba111
...i el dibuixet del mestre, en Pascual Costa. Això és el que volia. Ja veurem.






El primer, alleugerir-lo de branques no desitjades. Un aclaronet, vaja!.

traba112





traba114
Doncs va pareixent "algo". Veuràs tu com al finaaaal...



Vaig mamprendre'l per dalt primer, aprofitant un xicotet jin. Li vaig fer un shari, així tindrà "algo" més de personalitat. El dibuix, per no fallar.






Amb una eina ben esmolada repassem per les vores (pot ser un cutter, un empeltador o una navalla ben esmolada). Deu ser un tall net per que cure be i es faci un call com cal.
traba115






traba116
Anem per feina, és molt tediosa però necessària. El filferrat sembla fins i tot avorrit però és molt necessari: hi ha que filferrar fins l'esgotament.








Filferrar, filferrar, fins i tot els brots verds amb filferro de coure de 0,6
traba117








traba118
Filferrar, filferrar,
en aquest cas l'àpex.








Vaig utilizar també uns tensors per les branques mes gruixudes i fixeu-vos en el trossos de filferro del substrat, són el front de l'arbre. Cal allunyar-se de tant en tant per no perdre la perspectiva del que es fa. Després, el vaig pintar amb caldo sulfocàlcic per protegir la fusta morta.
traba120







traba121
Esta és la cloenda. Afegir que hi vaig pinçar tot ell per provocar que rebroti amb força: cal densificar el verd. Com diu un company, "fer la cabreta".

-Julian Fabregat Renau-












Copyright 2010 Bonsai Obert, tots els drets reservats.



Comentaris